Henna. Sisällön tarjoaa Blogger.

HYVÄSTI 2020!

Tuntuu, että jokainen näistä vuosikatsaus postauksista alkaa aina sanoilla "huhhuh". Niin mun olisi tehnyt mieli kirjoittaa nytkin. Viime vuosi oli eri tavalla rankka, mutta emmä tätä mennyttä 2020 vuottakaan  erityisen helpoksi kutsuisi. Vuoteen mahtui silti koronasta huolimatta lukuisia aivan tajuttoman onnellisia ja ihania asioita. En usko, että hyviä ja onnellisia juttuja voisi tulla ilman vastapainoa, eli myöskin niitä ikäviä ja toivottomia asioita.

Mikäli aikaisempien vuosien vastaavat postaukset kiinnostaa, löydät ne klikkaamalla vuosilukuja

blogi_vuosikooste_1_valmis
Vuosihan mulla tosiaan vaihtui kaukana täältä, nimittäin Thaimaan auringon alla. Se oli mun ensimmäinen kaukomaan reissu, ja samalla tietenkin myös ensimmäinen reissu Aasiaan. Olin haaveillut siitä niin pitkään, ja vihdoin se kävi toteen. Kohteina Koh Lanta sekä Krabi. Ehdottomasti paras reissu tähän saakka mitä olen koskaan tehnyt, ja tähän maahan tulen varmasti joskus vielä palaamaan uudestaan. Tammikuusta tosiaan reipas kaksi viikkoa meni reissatessa. Paluumatkalla meillä oli koneen vaihto Qatarissa jossa päätimme samalla yöpyä nähden myös vähän paikkoja siellä. Muuten tammikuu oli hyvin työntäyteistä aikaa parin viikon lomailun jälkeen.

blogi_vuosikooste_2.jpg-1
Helmikuussa töiden teko päivätyössä sekä oman yrityksen kanssa jatkui tuttuun tapaan. Koska vasta viime kuussa oltiin menty ja tultu taas hetkellisen edestä, oli helmikuu hyvää aikaa rauhoittua ja pysyä vähän myös paikallaan. Innostuin myös suuresti palapelien teosta taas pienen tauon jälkeen, ja näin taisin koko helmikuun aikana kasata yhteensä 7 palapeliä, joissa palojen määrät vaihtelivat 1000 - 2500 välillä.

blogi_vuosikooste_3.jpg-1Maaliskuussa vihdoin sain aikaiseksi järjestää pienimuotoiset tuparit. Mitä tosin koronan pahempi leimahtaminen ikävästi varjosti. Saatiin kuitenkin pieni mutta sitäkin tärkeämpi porukka kasaan ja istuttiin taas iltaa aamun pikkutunneille saakka. Maalikuussa pahimman talven väistyttyä alkoi myös ulkoilu taas huomattavan paljon enemmän innostaa, ja löysinkin silloisesta asuinalueestani Vuoreksesta monta tosi kivaa ulkoilureittiä.

blogi_vuosikooste_4.jpg-1Huhtikuun ehdottomasti merkittävin päivä ja tapahtuma oli 09.04. kun pienenpieni Simba näki siskonsa Lilin kanssa päivänvalon ensimmäisen kerran. Olimme juuri matkalla Himokselle viettämään pääsiäistä pienellä porukalla, kun kasvattaja laittoi viestiä että pieni kuningaspoika on syntynyt. Hauska sattuma muuten oli, että kasvattaja halusi nimetä pennun viralliseksi nimeksi yhdeksi osaksi "könig" eli kuningas. Tietämättä, että hänen nimeksensä tulee Simba. Näin Simban virallinen nimi kaikissa papereissa onkin nyt  Ralettes Klein König Simba. Mökkeilyn ja Simba intoilun lisäksi käytiin pitkän pitkästä aikaa freesamassa tätä tukkaa, sekä nautittiin kevään kukkaan puhkeamisesta.

blogi_vuosikooste_5.jpg-1Toukokuussa vihdoin sain tavata Simban ensimmäisen kerran. Voi sitä pientä tuhisijaa! Toukokuussa keskityttiin myös laittamaan kaikki valmiiksi ennen pennun kotiutumista. Sekä vietettiin ihanan paljon aikaa ystävien ja perheen kanssa. Toukokuussa myös mun päiväduunissa alkoivat yt-neuvottelut, ja jännitys sai alkaa, kuinka mun työpaikkani kanssa käy.

blogi_vuosikooste_6.jpg-1

Kesäkuun 13. päivä se sitten tapahtui, kun pikkuherra kotiutui. Tuun kirjoittamaan tammikuussa postauksen miten meidän yhteiselo on kokonaisuudessaan sujunut yms, joten en ala sitä nyt tähän sen enempää avaamaan. Kesäkuussa vietettiin myös juhannusta perheen ja ystävien kesken Ikaalisissa mökkimaisemissa tuttuun tapaan. Tällä kertaa tosin myös pikkuherra sai osallistua. Kesäkuussa poikkesin myös pitkän pitkästä aikaa Vuittonilla Helsingissä, ja kotiutin muutaman pitkään harkitun jutun.

blogi_vuosikooste_7.jpg-1Heinäkuun alusta työt loppuivat kuten olin jo hetken aikaa aavistellutkin. Nyt olikin siis aikaa keskittyä itseensä, koiranpentuun ja kesään. En ottanut töistä lainkaan paineita, vaan vietin tietoisesti pidemmän pätkän kerrankin ilman mitään isompia arkirutiineja. Aloitettiin myös pentueskari Simban kanssa. Heinäkuussa myös korona rajoitukset helpottivat, ja päästiin viettämään pitkästä aikaa kunnon tyttöjen iltaa mun ykköstyttöjen kanssa!

blogi_vuosikooste_8.jpg-1 Merkittävin juttu elokuussa oli, kun starttasimme matkan asuntoautolla kohti Pohjois-Norjaa. Tottakai myös pitkästä aikaa oli luvassa päivä Särkänniemessä, sekä paljon ihania kesäiltoja. Elokuussa piipahdettiin myös asuntomessuilla Tuusulassa hakemassa vinkkejä uutta pian valmistuvaa kotiamme varten.

blogi_vuosikooste_9.jpg-1Syyskuun ensimmäinen viikko kuluikin sitten tien päällä. Reissulla pääsin käymään monen monissa sellaisissa paikoissa, joissa en ollut koskaan aikaisemmin käynyt. Pohjois-Norjaan haluan ehdottomasti vielä joskus uudestaan, ja nimenomaan matkailuautolla.

blogi_vuosikooste_10.jpg-1Lokakuun ehdottomasti suurin juttu oli muutto ostamaamme uuteen vastavalmistuneeseen paritalokotiin. Myös Helsingissä tuli pyörähdettyä useamman kerran, mm pikkuveljen kehonrakennuksen SM-kisoissa. Melkoinen laji se! Käytiin myös ensimmäistä kertaa kahdestaan kummitytsyn kanssa Leos leikkimaassa, ja vitsit meillä oli huippu päivä. Vaikkakin päivän päätteeksi rakas Honda päätti heittää vikakoodit tulille ja näin jäädä korjaamon pihaan visusti. Olipahan meinaan kallis remontti se, mutta muutaman viikon odottelun jälkeen saatiin se taas takaisin ajoon.

blogi_vuosikooste_11.jpg-1Marraskuussa vietettiin uuden kodin tupareita, sekä juhlittiin mun 26 vuotis synttäreitä. Synttäreiden kunniaksi otettiin myös suunnaksi Naantalin kylpylä, ja ai vitsit miten ihana paikka se olikaan. Marraskuussa myös rempattiin! Tai emmä tiedä voiko sitä remontoimiseksi kutsua, että laittaa ihan uutta uutta kotia vain vähän oman näköisekseen maalamalla ja paneloimalla, mutta kuitenkin. Makkari saikin kokonaan uuden ilmeen, mistä tulen myös postailemaan enemmän tammikuussa. Marraskuussa sain myös tietää, että tammikuussa olisi taas aika parata palkkatyön pariin.

blogi_vuosikooste_12.jpg-1Joulukuu onkin ollut hyvin joulu ja hössötys painoitteinen. Vietettiin jouluaatto meillä mun perheen kesken, ja mähän tunnetusti halusin taas laittaa kaiken itse niin hommaahan siinä toki riitti. Joulukuussa keskityin myös tekemään paljon sellaisia asioita, joita arjen normalisoitua töiden alun jälkeen ei ole enää nii samalla tavalla mahdollista tehdä. Ja nyt näin joulukuun viimeisen päivän kunniaksi me suunnataan tänään koko kolmen kopla kohti Saimaan Kylpylää missä vietetään tämä Uuden Vuoden aatto ja myös pari seuraavaa päivää. Luvassa on lomailua, ulkoilua, nautiskelua ja rentoutumista, ennen töiden alkua ja 2021 alkamista.

Näihin sanoihin ja tunnelmiin
mä haluankin toivottaa kaikille
 aivan ihanaa, onnellista ja rakkauden täyteistä
Uutta Vuotta 2021!

Jälleen kerran kaunis kiitos

kaikille mun blogia seuranneille sekä yhteistyökumppaneille

tästä menneestä vuodesta.  💖

8 kommenttia

1. Hyvää alkanutta uutta vuotta! ✨

VastaaPoista
  2. Monen monta ihan erilaista tarinaa vuodelta 2020 - mutta yhteisenä nimittäjänä aika monella tuo kesämatka Norjaan :-)

Vastaukset
    1. Norjaan rajoitukset ei olleet niin tiukat, ja mekin matkattiin asuntoautolla niin matkustaminen oli ihan eri kuin lentsikalla :)

Poista
  3. Vuosi 2020 oli kyllä melkoinen. Toivottavasti 2021 on hieman hellempi meille :)

VastaaPoista
  4. Mahtuipa sun vuoteen monenlaista. Hauska nähdä mitä kaikkea se piti sisällään 😊 Hyvää alkanutta vuotta 2021!

5. Ihanaa tätä vuotta! Toivottavasti tästä tulee parempi! <3

VastaaPoista

Ruusut, risut, kehut, parannusehdotukset ja kritiikki, kaikki on yhtä tervetullutta. Muistetaan silti pitää se kommentointi asiallisena.
Kiitos paljon kommentistasi ♥